این آموزش به درخواست Armin-Hidden در سایت قرار گرفته است.
Digital Tutors - Creating High Resolution Characters in ZBrush
با سلام
در این آموزش نحوه ی ساخت یک کاراکتر با کیفیت در زیبراش را به شما آموزش می دهیم.زیبراش ابزاری قدرتمند برای ساخت کاراکتر ها را در خود دارد.شما می توانید به وسیله ی این نرم افزار قدرتمند یک BaseMesh برای کاراکتر خود ساخته سپس بر روی لباس ، تکسچرینگ ، و اسکالپت آن کار کنید.در این آموزش ما به شما پروسه ی ساخت یک کاراکتر با کیفیت را آموزش می دهیم.ما نحوه ی استفاده از ابزار قدرتمند Zsphere برای ساخت BaseMesh را به شما آموزش می دهیم.ما همچنین از GoZ برای سوییچ کردن بین نرم افزار های مایا و زیبراش استفاده می کنیم.ما همچنین از فوتوشاپ برای دستکاری کردن برخی از تکسچر ها استفاده می کنیم.در ادامه شما را با برخی از ویژگی های جدید زیبراش 4 ، مانند SpotLight و ShadowBox آشنا می کنیم.
مشاهده توضیحاتــ انگلیسی
In this course we'll use ZBrush to build and detail a high resolution biker character. ZBrush is a great tool for putting together characters. You can create base geometry, sculpt and paint your meshes, build accessories and clothing, and work seamlessly between other applications. In this course, we'll go through the process of building up a high resolution character from start to finish using ZBrush as our main application. We'll explore the use of zSpheres in building out our base mesh. We'll use GoZ to quickly take geometry between ZBrush and Maya, although the methods used will apply to other applications as well. We'll also use a bit of Photoshop to edit and create some texture maps we can use in ZBrush to add sculpt and color detail. If you're new to ZBrush, I encourage you to first check out the introductory courses, as well as the courses on some of the new features in ZBrush 4 like Shadowbox and Spotlight. We're going to cover a lot of ground and, in the end, you'll have a finished character, along with the tools you need to create your own high resolution character models.